Czym jest Product End-of-Life (EOL)?

Produkty EOL (End-of -life) oznaczają produkty, których produkcja została zakończona. Ich producent wstrzymuje pracę nad nimi, najczęściej poświęcając się nowym rozwiązaniom. Tym samym produkt EOL zostaje wycofany z kanału sprzedaży producenta, a dystrybutorzy nie mogą już polegać na nowych dostawach. W tym wypadku zainteresowani produktem zmuszeni są zainteresować się nowszą wersją produktu bądź posiłkować się zapasami magazynowymi.

Po wygaśnięciu gwarancji, produkt osiąga więc koniec okresu eksploatacji, czyli status EOL. Najważniejszym aspektem statusu End of Life (EOL) jest usługa wsparcia producenta– produkty EOL nie są już produkowane, jednak producent zapewnia wsparcie dla nich. Należy podkreślić, że produkty EOL są pełnowartościowymi towarami.

Wsparcie dla produktów End-of-Life

Wsparcie produktowe podczas EOL jest ustalane indywidualnie przez producenta. Często towary ze statusem EOL mogą liczyć na, wsparcie obejmujące części zamienne, wsparcie techniczne i serwis. Producent produktu EOL zwykle określa ramy czasowe dla świadczenia usługi wsparcia.

Informacje odnośnie produktów EOL

Klikając w poniższe linki można sprawdzić status EOL: