Licencjonowanie 3CX

Licencjonowanie 3CX

Centrala telefoniczna pozwala na usystematyzowanie komunikacji w przedsiębiorstwie. Oferuje najważniejsze funkcje tj. szybkość wdrożenia, łatwość obsługi oraz niskie koszty eksploatacji. W ofercie marki 3CX znajdziesz kilka wersji licencjonowania takiej centrali, w zależności od Twoich potrzeb. Sprawdź, jakie opcje dostępne są w przypadku centrali telefonicznej 3CX.

Centrala telefoniczna 3CX

Centrala 3CX dzięki zaawansowanym funkcjom pozwala na łączność wszystkich użytkowników za pomocą jednej platformy. Głównymi zaletami tego rozwiązania są: łatwy system instalacji oraz wdrożenia, obniżenie kosztów eksploatacji związanych z utrzymaniem rozbudowanych systemów telefonicznych, integracja z systemami CRM, centrala może być dostępna na serwerze firmowym lub w chmurze, webmeeting 3CX oraz funkcja web client, dzięki której nie przegapisz żadnego połączenia od klienta!

Licencje Centrali 3CX

Centrala telefoniczna 3 CX, posiada liczne rodzaje licencji dla swoich użytkowników. W zależności od wersji licencji zyskujesz różne funkcje systemu 3CX. Cena licencji 3CX różni się w zależności od maksymalnej ilości jednoczesnych połączeń, nie ma znaczenia ilość posiadanych numerów wewnętrznych, dzięki czemu to rozwiązanie jest tańsze od drogich centrali IP PBX.

Wersje systemu telefonicznego 3CX:

- Edycja Standard,

- Edycja PRO,

- Edycja Enterprise.

Firma 3CX w swojej ofercie posiada roczne subskrypcje. Dodatkową korzyścią jest to, że decydując się na licencję otrzymujesz wsparcie techniczne producenta, umożliwiające pomoc zdalną w przypadku konfiguracji oraz przy problemach technicznych podczas użytkowania. Opisane wsparcie jest realizowane w ramach kupionej subskrypcji, bez dodatkowych kosztów.

Poniżej znajdziesz informacje na temat dostępnych licencji oraz możliwości jakie otrzymasz:

Licencjonowanie 3CX

Jedną z licencji 3CX jest edycja bezpłatna Standard wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP 3CX 4SC. Umożliwia wykonywanie 4 jednoczesnych połączeń, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Dodatkowo otrzymujemy nielimitowaną ilość wewnętrznych portów SIP1 oraz nielimitowaną możliwość tworzenia kont operatorów 3CX VoIP oraz nielimitowaną ilość zapowiedzi głosowych wraz z kolejkowaniem połączeń.

Centrala telefoniczna 3CX w wersji standard oferuje funkcję przetwarzania otrzymywanych faksów na format PDF, który następnie przesyłany jest na e-mail użytkownika. To samo dzieje się z wiadomościami głosowymi, konwertowane są one na pliki dźwiękowe i przesyłane na pocztę e-mail. Funkcja webmeeting 3CX w przypadku tej licencji pozwala na dostęp do wideokonferencji dla wszystkich użytkowników centrali. Maksymalnie w wideokonferencji może wziąć udział 10 uczestników.

Dodatkowe funkcje w pakiecie to możliwość nagrywania rozmów, Integracja z Microsoft Outlook, 3CX softphone, który umożliwia korzystanie z funkcji systemu poza siedzibą firmy za pomocą telefonu oraz wirtualny PBX – licencja jest możliwa do uruchomienia na Google Cloud Platform.

3 CX 4SC 12M wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP. Licencja, która pozwala na 1 rok darmowego użytkowania. Wybierając tą licencję otrzymujesz 4 jednoczesne połączenia wewnętrzne oraz zewnętrzne, nielimitowaną ilość wewnętrznych portów SIP1, nielimitowaną ilość wewnętrznych portów SIP1, nie limitową liczbę kont operatorów 3CX VoIP, nielimitowaną liczbę zapowiedzi głosowych, kolejkowanie połączeń, funkcja przesyłania faksów oraz na adres e-mail, nagrywanie rozmów, integracja z Microsoft Outlook, webmeeting 3CX dostęp do wideokonferencji dla wszystkich użytkowników centrali telefonicznej.

Licencja ta dostępna jest w trzech wersjach Standard, Pro oraz Enterprise. Wersja Standard dopuszcza maksymalnie 10 uczestników w wideokonferencji, wersja PRO oraz Enterprise 25 uczestników. Licencja ta pozwala również na integrację z Office 365 – w przypadku wersji standard możliwa jest integracja tylko w zakresie książki adresowej.

Edycja PRO pozwala na integrację centrali z systemami CRM, oferuje również zaawansowaną funkcjonalność Call Center, rozbudowany system monitoringu i raportowania. Wersja Enterprise posiada wszystkie funkcjonalności wersji PRO, dodatkowo oferując licencję standby. Licencja ta ograniczona jest czasowo do 12 miesięcy, po jej wygaśnięciu wymaga przedłużenia.

Dostępna jest również licencja bezterminowa – 3CX 4 SC wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP. Tak jak poprzednio opisywane licencje umożliwia takie funkcje jak: 4 jednoczesne połączenia wewnętrzne oraz zewnętrzne, nielimitowana liczba portów wewnętrznych SIP, nielimitowana liczba kont VoIP, nielimitowana liczba zapowiedzi głosowych oraz kolejkowanie połączeń, wysyłanie faksów oraz wiadomości głosowych bezpośrednio na adres e-mail, dostęp do wideokonferencji dla wszystkich użytkowników centrali.

Edycja Standard pozwala na uczestniczenie w konferencji maksymalnie 10 użytkowników, edycja PRO i Enterprise pozwala na uczestnictwo 25 użytkowników. Ten rodzaj licencji bezterminowej umożliwia aktualizację oprogramowania na okres 12 miesięcy, liczony od daty jej zakupu. Przed zakończeniem licencji wymagany jest zakup wersji Maintenance na następne 12 miesięcy.

W ofercie dostępna jest również 3 CX 8SC 12 M wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP. Umożliwia wykonanie 8 jednoczesnych połączeń wewnętrznych oraz zewnętrznych, nielimitowaną liczbę wewnętrznych portów SIP, nielimitowaną liczbę kont operatorów VoIP, nielimitowaną liczbę zapowiedzi głosowych oraz kolejkowanie połączeń, wiadomości faks oraz wiadomości głosowych bezpośrednio na e-mail. Wideokonferencja jest dostępna dla wszystkich użytkowników centrali telefonicznej 3CX. W przypadku wersji standard maksymalnie może uczestniczyć w konferencji 10 użytkowników, w przypadku wersji PRO i Enterprise 25.

Edycja PRO jest kompatybilna z systemami CRM firmy, posiada także funkcjonalność Call Center oraz rozbudowane systemy raportowania. Wersja Enterprise posiada wszystkie wyżej wymienione funkcje wraz z dodatkową licencją standby, czyli gorącej rezerwy. Rozszerzenie mobilne centrali pozwala na używanie telefonu komórkowego jako numeru wewnętrznego centrali dzięki wi-fi lub sieci 3G. Licencja dostępna jest na okres 12 miesięcy i wymaga przedłużenia. Pierwszy rok użytkowania w przypadku wersji Standard otrzymujesz za darmo.

Wersja 3CX 8SC jest również dostępna w licencji bezterminowej. Umożliwia również 8 jednoczesnych połączeń zewnętrznych i wewnętrznych oraz resztę wcześniej opisywanej funkcjonalności. Licencja czasowa dostępna jest na 12 miesięcy, a następnie wymagane jest jej przedłużenie.

Kolejną opcją licencji dostępnej w ofercie 3CX jest 3CX 16SC 12M wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP – licencja czasowa. Pozwala na 16 jednoczesnych połączeń, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Oferuje m.in.: nielimitowaną liczbę: wewnętrznych portów SIP, kont operatorów VoIP, zapowiedzi głosowe oraz kolejkowanie połączeń, faks oraz wiadomości głosowe przesyłane na maila. Wersja Standard pozwala na udział w wideokonferencji 10 uczestników, PRO i Enterprise 25 uczestników.

Licencjonowanie 3CX

Wersja ta oferuje również funkcję 3CX web client, dzięki które możesz oddzwonić do każdego klienta, który zrezygnował z oczekiwania na odbiór połączenia! Licencja czasowa dostępna jest na 12 miesięcy, po tym czasie wymagane jest przedłużenie. 1 rok użytkowania w wersji Standard jest darmowe.

Ta wersja dostępna jest również w formie licencji bezterminowej, która również po 12 miesiącach wymaga przedłużenia.

3CX 32SC 12M wirtualna telefoniczna centrala PBX IP VoIP SIP pozwala na 32 jednoczesnych połączeń wewnętrznych oraz zewnętrznych. Oferuje nielimitowaną liczbę: portów wewnętrznych SIP, kont operatorów VoIP, zapowiedzi głosowych oraz kolejkowania połączeń. Wersja PRO daje możliwość zintegrowania centrali z systemami CRM, funkcjonalność typu Call Center, zaawansowane systemy raportowania oraz monitoringu. Wersja Enterprise dodatkowo posiada jeszcze licencję standby, czyli tzw. gorącej rezerwy. Licencja jest czasowa i po 12 miesiącach użytkowania wymaga przedłużenia.

Ta wersja posiada również opcję licencji czasowej oraz bezterminowej.

3CX 64 SC 12M wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP posiada licencję czasową oraz bezterminową. Oby dwie po 12 miesiącach użytkowania wymagają przedłużenia. Oferują 64 jednoczesnych połączeń wewnętrznych oraz zewnętrznych, nielimitowaną liczbę portów wewnętrznych SIP, nielimitowaną liczbę kont operatorów VoIP, zapowiedzi głosowe oraz kolejkowanie połączeń również są nielimitowane. Wszyscy użytkownicy centrali telefonicznej mają dostęp do wideokonferencji. Edycja Standard pozwala na maksymalne uczestniczenie 10 użytkowników w konferencji, edycja PRO i Enterprise 25.

Ostatnią wersją licencji jest 3CX 128 S.C. wirtualna centrala PBX IP VoIP SIP dostępna z licencją czasową oraz bezterminową. Pozwala na 128 równoczesnych połączeń zewnętrznych, a także wewnętrznych. Nielimitowaną liczbę: portów wewnętrznych, kont operatorów, zapowiedzi głosowe, kolejkowanie, faks i wiadomości głosowe przesyłane na maila. Udostępnia takie funkcje jak: integracja z Microsoft Outlook, integracja z Office 365, nagrywanie rozmów, telefon komórkowy jako dodatkowy numer wewnętrzny centrali telefonicznej. Licencja czasowa wymaga przedłużenia po 12 miesiącach użytkowania.

Jak widać, najważniejszym czynnikiem determinującym wybór odpowiedniej licencji jest liczba jednoczesnych połączeń. Aby odpowiednio obliczyć jej liczbę można posłużyć się zasadą 4:1, która mówi że na 4 użytkowników powinno zakupić się licencję na 1 jednoczesne połączenie. W przypadku firmy, która posiada 16 telefonów, powinno się wybrać centralę na 4 jednoczesne połączenia.

Jeżeli masz dodatkowe pytania skontaktuj się z naszymi doradcami technicznymi!


Napisz komentarz

Plain text

  • Znaczniki HTML niedozwolone.
  • Adresy internetowe są automatycznie zamieniane w odnośniki, które można kliknąć.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.